Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 9 februarie 2013

Musaca de cartofi

Am facut musacaua asta acum doua saptamani si a fost delicioasa. Nu pretind ca e reteta originala, am facut-o asa cum mi-a trecut prin cap la momentul respectiv. Dar a fost asa de buna incat va recomand reteta.

Poze am facut multe insa majoritatea neclare, am zile in care nu-mi ies deloc pozele. E o mancare care se face usor doar ca trebuie sa-i acordati cam 2 ore pregatitirii.



Pentru ca mi s-a parut ca nu am tava destul de inalta am construit musacaua intr-o cratita. Iata cantitatile folosite:

1.5 kg cartofi fierti in coaja
500 g carne (porc si vita)
200 ml bulion
1 ceapa
3-4 linguri de ulei
250 ml smantana
2-3 oua
100 g cascaval
sare si pier dupa gust 
putin cimbru







Mie partea cu fiertul cartofilor mi se pare cea mai neplacuta. Curatati cartofii si taiati-i rondele. 
Tocati ceapa marunt si caliti-o in putin ulei;  apoi adaugati carnea tocata, amestecati ca sa se desfaca si sa se patrunda toata carnita. Puneti sare, piper si cimbru. Cand scade zeama pe care o lasa carnita, puteti completa cu bulion si mai lasati sa fierba cam 20 de minute la foc mic. Trebuie sa mai ramana bulion si zeama in fiertura de carne.


Vasul se unge cu unt bine de tot. Asterneti un strat de cartofi rondele pe fundul cratitei sau al tavii. Intre timp bateti ouale si amestecati-le cu smantana bine de tot.




Peste stratul de cartofi din cratita se pune un strat de carnita su sos, apoi cateva linguri de smantana cu ou intinse pe toata suprafata. Urmeaza iar un strat de carofi apoi carne apoi sos cu smantana si tot asa. Important e sa calculati voi cum impartiti cantitatile ca ultimul strat sa fie de cartofi apoi smantana si cascavalul ras. 




No, asa! Acum se da la cuptor cam, 40-45 de minute pana se rumeneste bine deasupra.


Se serveste calda cu un strop de smantana grasa si rece. Pofta buna sa aveti! Profitati de anotimpul rece ca sa pregatiti mancaruri la cuptor :)











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu