Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 25 iunie 2012

Dulceata de caise

Asteptam demult sezonul caiselor ca sa fac cateva borcane de dulceata. Anul trecut nu am gasit caise frumoase, erau si extrem de scumpe, asa ca am renuntat.
Anul asta s-a schimbat povestea. Acum doua saptamani am gasit  caise frumoase la Cluj si am luat 3 kg. Mi-au iesit 5 borcane si jumatate de dulceata. Jumatatea am consumat-o imediat :)




Asadar:

3 kg de caise dulci
900 g zahar

Caisele se spala, se desfac si se indeparteaza samburii.


Se macina prin masina de tocat si se amesteca cu intrega cantitate de zahar. Se lasa macar o ora la racoare si se amesteca pentru a se dizolva zaharul.


Se pune la fiert la foc mic si se amesteca mereu, eu am avut un vas cu fund dublu asa ca nu am amestecat chair tot timpul. Este important insa sa indepartati constant spuma care se formeaza deasupra. Dulceata mea a fiert cam o ora.


Ca sa verificati daca e gata, , picurati cu lingurita intr-o farfurie si puneti la rece, daca se intareste in 2-3 minute, inseamna ca dulceata e legata si se poate pune in borcane.

Dulceata se pune fierbinte in borcanele pregatite in prealabil (spalate, uscate si sterilizate la cuptor). Pentru a nu se crapa borcanele, se pune sub fiecare lama unui cutit sau se pun intr-o tava metalica. Metalul va prelua din fierbinteala dulcetii. Borcanele se capseaza si se pun sub paturi ca sa se raceasca lent. Racirea dureaza intre 36 si 48 de ore. E o metoda de conservare care se numeste "dunst uscat".

Dupa racire eu pun borcanele intr-un vas ( pun o carpa pe fundul vasului, apoi torn apa in cratita  macar pana la jumatatea borcanelor si le las sa fiarba macar 30-40 de minute. Metoda se numeste "dunst umed". Dupa fierbere, borcanele se pun din nou in paturi la racit.

Se pun in camara dupa racire. Si se eticheteaza daca sunteti maniaci ai conservelor ca mine :D Anul trecut nu am etichetat nimic, ceea ce a dus la confuzii intre gemul dulce din prune bistrite si cel din prune de vara,acrisor cu aroma de lamaie; asta spre disperarea sotului meu caruia nu-i place cek cu aroma de lamaie.

 Asa ca anul asta e responsabil cu etichetarea.

Dulceata arata asa in farfuria lui David.


Nu cred ca exista reclama mai buna sau prezentare mai reusita decat cea de mai jos :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu