Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 4 ianuarie 2015

Cartofi rumeniti la cuptor

La Multi Ani! Am revenit si pe blogul asta dupa vreo 2 luni bune de absenta. Am o scuza buna, am muncit mult, am gatit si mai mult si am fost foarte obosita. Bebelusul pe care-l asteptam nu glumeste :P

In mare parte, reteta aceasta esta a lui Jamie Oliver cu diferenta ca a folosit usturoi si rozmarin pentru a condimenta cartofii, iar eu am folosit cimbru. In orice caz cartofii astia sunt deliciosi, crocanti in exteriori si cu miez moale in interior. Delicios! In plus pentru mamici ocupate cum sunt eu, reteta nu consuma mult timp, e genul pe care o dai la cuptor si o verifici de doua ori, si poti face altceva in timpul coacerii.


Eu fac cartofii astia in tava mare de la aragaz, deci folosesc:

Vreo 2 kg de cartofi ( ideali ar fi cei mici)
ulei de masline
sare
piper,
1 lingura de cimbru maruntit

( Pozele sunt de la doua serii de cartofi)



Mai intai se spala cartofii, se curata de coaja, si se fierb in apa cu sare 10 minute. Se scurge de apa si se pun in tava cu ulei. Stratul de ulei trebuie sa acopere toata suprafata tavii. Cartofii prea mari se taie in 2 sau in 4. Se pune sare, piper ( puteti pune si boia dulce) si se dau la cuptor cam 30 de minute. Dupa 30 de minute, cartofii se intorc cu o spatula ( ar trebui sa fie rumeniti deja pe o parte) se sareaza din nou si se presara cu cimbru sau rozmarin.

Se mai lasa la cuptor inca vreo 30 de minute cat sa se rumeneasca si pe cealata parte. Se mai completeaza cu ulei de masline la nevoie. Cand sunt rumeniti se scot din tava intr-un bol.

Noi am mancat cartofii prima data langa pulpe de pui la cuptor si rosii coapte cu busuioc.


Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu