Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 5 februarie 2012

Paine de casa cu mac

M-am decis sa dau curs invitatiei minunatei Violeta Postolache si sa particip si eu la provocarea lunii februarie de la "Dulce Romanie" ( www.caietulcuretete.com)

Am ales sa particip la sectiunea: "Drojdie" adica orice reteta care include acest ingredient. Si pentru ca pe la noi e greu sa gasesti la magazin o paine buna, am facut eu una gustoasa cu mac.



Iata ingredientele necesare:

125 g faina integrala
375g faina alba tip 650
320 ml apa calduta
3 linguri seminte de mac
1 lingurita sare





Pentru maia pregatiti:

1 cub drojdie proaspata ( 25g)
1,5 linguri zahar
1,5 linguri faina
30-40 ml apa

E inutil sa va mai spun ca si faina si drojdia trebuie sa fie la temperatura camerei, nu-i asa?

Incepeti prin a pregatit maiaua.

Se omogenizeaza faina cu zahar, drojdie si apa calduta pana se obtine o pasta ca smantana subtire.Se acopera vasul cu un prosop si se lasa la caldura ferit de curenti de aer sa dospeasca cam 30 de minute.



Acestea fiind facute se trece la pregatirea aluatului: cele 2 tipuri de faina se amesteca cu sarea si semintele de mac.Turnati apoi maiaua dospita amestecati si incepeti sa turnati si apa calduta tot cate putin. Se amesteca usor cu mana ca sa se omogenizeze.




Framantati aluatul macar 15-20 de minute apoi pudrati-l cu faina si lasati-l sa dospeasca acoperit, la caldura.


Eu l-am mai framantat putin si dupa ce a dospit, i-am dat o forma rotunjoasa sa semene a painica si l-am pus intr-o cratita sa mai dospeasca cam 30 de minute. Nu am uns cratita cu nici un fel de grasime in schimb am pus-o deasupra aragazului cald (deja ardea focul la cuptor. Painea are nevoie de o temperatura ridicata ca sa se coaca, eu neavand un cuptor performat am pus un capac peste cratita. Nu uitati sa crestati painea inainte sa o bagati la cuptor.


Am lasat painea asa cam 40 de minute apoi am indepartat capacul si am mai lasat-o cam 20-25 de minute ca sa prinda crusta. Daca vreti o crusta mai inchisa la culoare puneti un vas cu apa in cuptor cand luati jos capacul de pe cratita ca sa se faca abur mult.

Iata painica mea:


Am lasat-o la racit invelita intr-un stergar ca sa se umezeasca si sa nu fie coaja foarte tare, daca dimpotriva vreti o coaja tare atunci lasati-o sa se raceasca la aer fara sa o inveliti.
Am rezistat cu greu tentatiei de a nu taia painea calda atat de frumos mirosea :)


Si stiti ce am mai constatat? Ca painica mea e mult mai satioasa, ne saturam rapid cu ea  fata de cea produsa industrial.
Pofta buna sa aveti!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu