Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 26 mai 2013

Tort "Crema de zahar ars"

Am pregatit acest tort de Paste pentru  ca aveam si copii printre musafiri si stiam ca tortul, de orice fel invinge orice alta prajitura. Si pentru ca eram obosita si gatisem atat de multe feluri de mancare, aveam nevoie de un produs simplu si bun. Si m-am gandit la tortul acesta.




Pentru crema de zahar ars aveti nevoie de:

4-6 linguri de zahar pentru caramelizat
4 oua intregi
6 linguri de zahar ( sau mai multe dupa gust)
500 ml lapte
1 lingura de amidon



Se incepe cu caramelizarea zaharului in cratita in care vreti sa faceti tortul, eu am avut una cu diametrul de 21 cm. Dupa ce caramelizati zaharul la foc foarte mic si cu grija sa nu se arda, luati cratita de pe foc si rotiti-o in asa fel incat sa tapetati cu caramel peretele vasului. Puneti cratita deoparte. 


Intr-un bol bateti ouale cu zahar ( cantitatea depinde de gust dar si de cat de dulce e zaharul, ce calitate are) si subtiati cu laptele. Dizolvati amidonul in 2 linguri de lapte si turnati-l in compozitia lichida.



Puneti amestecul peste zaharul caramelizat. Veti auzi cum crapa crusta calduta de caramel intarit.

E timpul sa pregatiti blatul din:

5 oua
7-8 linguri de zahar
1 zagar vanilat bourbon
5 linguri de faina
1 praf de sare
1 varf de cutit de praf de copt

Se bat albusurile bine de tot, se adauga zaharul si se bate pana se dizolva. Cand bezeaza e destul de tare cat sa stea pe tel, se pun galbenusurile si se amesteca usor cu o spatula ca sa nu iasa aerul din bezea.




La final se inglobeaza si faina amestecata deja cu sarea si praful de copt. Se amesteca la fel de usor.


Apoi aluatul pufos se intinde peste compozitia lichida. Se foloseste o spatula si se intinde usor cu miscari fine.


Se da la cuptor pentru 40 de minute la foc mediu pana se coace. Daca veti folosi o cantitate mare de caramel, blatul se va imbiba mai bine si se va strange mai tare la copt. Daca folositi doar 4 linguri de zahar pentru caramel, atunci blatul va fi mai putin imbibat. Cum preferati. De data asta, eu am folosit mai mult zahar caramelizat. Raciti tortul, desprindeti usor marginile si rasturnati-l pe o farfurie. Pastrati-l la rece, la frigider. Eu am folosit migdale pentru decor.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu