Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 7 mai 2013

Prajitura Valurile Dunarii

Asta, zice-se,  ar fi o prajitura celebra-n Ardeal. Eu numai acum vreun an am auzit de ea si am gasit reteta intr-o mica colectie de retete editate de gustos.ro pentru a face reclama margarinei Rama. Atat de mult mi-a placut margarina asta incat data viitoare voi face reteta cu unt gras :D

Prajitura in sine e foarte foarte buna. De ce se numeste "Valurile Dunariii" ? Pai uite de-asta:


Interiorul prajiturii e cu  valuri de cacao




Am facut prajitura de Paste dar a trebuit pusa rapid la frigider , a fost o vreme de vara la inceput de mai.

Pentru aluat pregatiti:


370 grame margarina Rama
pentru copt
- 250 grame zahar 
- 7 oua
- 250 grame faină cernuta
- 1 pachet praf de copt
- 2 linguri de miez de migdale macinate
- 2 linguri cacao
- 2-3 linguri de lapte
- visine dintr-un compot









Se freaca bine margarina -sa fie la temperatura camerei - cu zaharul pana se face spuma. Nu e necesar sa se toapeasca zaharul. Adaugati oualele unul cate unul si amestecati bine. Daca puneti mai multe oua compozitia de margarina se poate taia, nu disperati si mie mi s-a taiat pentru ca ma grabeam dar aluatul iese foarte bun oricum. Faina se amesteca bine cu praful de copt si cu sare si se pune in trei transe in margarina. Apoi se imparte compozitia in doua. Intr-o jumatate se pun migdalele macinate iar in cealalta laptele cu cacao.





In tava unsa sau mai bine in tava tapetata cu hartie de copt se intinde mai intai aluatul cu migdale si deasupra cel cu cacao. 




Se pun deasupra si visinele fara samburi si scurse bine de zeama.


Se da la cuptor cam 30-35 de minute pana se rumeneste si se desprinde usor de pe marginea tavii.


Crema se face din:

1 pachet budinca cu aromă de vanilie
- 400 ml lapte
- 8 linguri de zahăr 
- 1 pachet zahăr vanilat
- 150 grame margarină Rama pentru copt
- 8 linguri de zahăr pudră

Mai intai se prepara budinca de vanilie cu 400 ml lapte si 8 linguri de zahar. Pana se raceste de tot se freaca margarina spuma cu zaharul pudra cernut si zaharul vanilat. Apoi se amesteca cele doua: budinca si margarina. Atentie sa fie ambele la aceeasi temperatura.



Crema obtinuta se intinde peste blatul racit si apoi se da la frigider cateva ore se se intareasca bine. 

Pentru glazura ar fi nevoie de:

-200 grame ciocolată cu 55 % cacao sau de menaj dar de buna calitate
- 30-40 grame margarină Rama pentru copt

Din pacate eu am optat pentru o glazura instant de la Lidl, a fost buna la gust dar prea repede s-a intarit ceea ce a facut-o casanta facand foarte  dificila procedura de taiere a bucatilor de prajitura. Dara viitoare eu face eu insami glazura. Oricum prajitura e grozava!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu