Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 15 martie 2015

Alivenci moldovenesti

Nu sunt eu moldoveanca, dar reteta asta e de neratat. Am gasit-o in cartea de bucate a unei turdence celebre: Silvia Jurcovan. E delicioasa, un fel de budinca, as zice, dar mult mai buna si mai consistenta.. E genul de budinca pe care as recomanda-o si copiilor peste 1,6 sau 2 ani ( atentie doar la cantitatea de zahar). Totusi, reteta originala nu are zahar ci branza telemea, eu am preferat sa adaug zahar si sa elimin telemeaua pentru ca noua ne plac budincile dulci.



Ingredientele sunt urmatoarele:

500 ml lapte
150 g malai grisat
250 g branza de vaci
125 ml de smantana
250/300 g zahar
50 g unt
25 g faina
3 oua (se separa albusurile de galbenusuri)
1/2 lingurita de sare


Intr-un vas cu fund dublu se pun la foc mic laptele, untul sarea si se lasa sa se incinga. Se presara malaiul in ploiaie si se fierbe amestecand continuu 5-6 minute pana se ingroasa, apoi se indeparteaza vasul de pe foc. Se lasa la racit.


Separat se amesteca bine branza cu zaharul, smantana, galbenusurile si faina.


Dupa racire se adauga si fiertura de malai. 



Apoi se bat albusurile spuma si se amesteca prin rasturnare cu toata compozitie deja pregatita. 
Eu am folosit pentru copt o forma rotunda de tort cu pereti detasabili unsa cu unt si tapetata cu faina. Compozitia se niveleaza bine.


Se coace la foc mediu cam 50 de minute, iar primele 30 de minute nu se deschide cuptorul, altfel se dezumfla prajitura. Se lasa putin la racit si apoi se scoate inelul formei. Nu va pot descrie ce buna e!



David trebuie sa-si imbie si eroul, pe Sportacus din "Oraselul lenes". Pofta buna!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu