Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 16 iunie 2013

Prajitura cu cirese

Este fara indoiala cea mai buna prajitura cu cirese pe care am mancat-o vreodata iar reteta e a Mathei Stewart. Aluatul este unul de cupcakes ( briose cu unt) iar pentru a iesi asa cum trebuie aveti nevoie de unt gras cu 82 % grasime. Asta e cheia reusitei ( daca ati stii cate cupcakes am aruncat eu pana acum). In rest e asa de simplu ca nu aveti nevoie nici macaR de mixer ci de o lingura de lemn si un vas incapator.



Ingredientele sunt:

240 g unt gras moale
240 g faina
3 oua mari
2 linguri esenta de vanilie
1/4 lingurita de sare
2 lingurite si jumatate de praf de copt
450 g cirese ( deja curatate de samburi)






Prima data frecati untul cu zaharul pana devine ca o spuma. In alt vas amestecati faina cu sare si praf de copt.  Apoi adaugati cate un ou rand pe rand peste unt amestecand bine dupa fiecare.



Apoi se adauga faina in transe si se amesteca bine. Aluatul obtinut trebuie sa fie destul de tare, nu va curge si va trebui intins cu o spatula in tava. Eu am folosit o tava rotunda cu diametrul de aprox 28 cm.




Cu ciresele m-am zgarcit putin cand am facut prima data prajitura, am pus mai putine decat era indicat in reteta. A doua oara cred ca am pus mai mult de 500 g. Si timpul de coacere a fost diferit, a doua oara s-a copt mai lent, logic, doar ciresele lasa zeama.


Se coace la foc mediu cam 35-40 de minute iar forma se unge cu grasime in prealabil. 


Merita sa incercati pana nu trece sezonul cireselor.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu