Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Tort de portocale

Cred ca v-ati obisnuit deja, sunt mereu in urma cu postarile; fac totusi eforturi sa tin pasul cu cele mai noi retete pe care le-am pus in practica si sa postez macar o reteta pe saptamana, daca nu doua.

Acest tort l-am pregatit pentru Anul Nou deoarece voiam un tort racoritor si care sa nu aiba deloc ciocolata.



Blatul e unul de pandispan. Il puteti face ca la Tort invelit cu pasta de zahar inlocuind cele 2 linguri de cacao cu faina.

Pentru crema pregatiti:

125 g unt
125 g zahar pudra
4 galbenusuri
125 ml suc de lamaie




Topiti untul si dupa ce s-a racit adaugati zaharul pudra si galbenusurile si mixati bine ca se dizolve tot zaharul. Puneti si sucul de portocale si apoi fierbeti amestecul la aburi la bain-marie pana se ingroasa. Trebuie amestecat incontinuu



Asa arata crema fiarta la bain-marie.


Pentru glazura aveti nevoie de 

1 plic de budinca de vanilie ( v-as sfatui sa o faceti mai groasa cu 400 ml de lapte nu cu 500 si sa puneti mai mult zahar decat scrie pe ambalaj)
200 g unt


Budinca se lasa si ea la racit iar intre timp de feliaza blatul racit in 3. Eu cand fac tort, pregatesc blatul cu o zi inainte, il pun in folie peste noapte sa nu se usuce si a doua zi ma ocup de rest.

Eu am insiropat usor fiecare foaie de tort. Apoi am umplut tortul cu crema deja racita. Crema are o aroma deosebita de portocale.




Budinca pentru crema/ornat se da la frigider, dupa ce s-a intarit bine acolo se mixeaza cu untul taiat cubulete, si untul ar trebui sa fie rece ca sa nu se taie crema . Se orneaza dupa fantezie si se pun bombonele portocalii sau felii de portocale sau orice preferati :)


E un tort delicios, merita incercat!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu