Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 14 martie 2012

Placinta cu pui

N-am mai facut demult o placinta aperitiv iar asta mi s-a parut un moment bun sa le ofer baietilor ceva bun si consistent. In schimb nu aveam chef sa fac aluat pentru ca eram obosita asa ca am apelat la aluatul foietaj gata cumparat. Placinta i-a placut foarte mult lui David asa ca i-am pus din ea drept gustare la gradi. A mancat-o cu placere, a confirmat chiar si Moni :)



Pregatiti-va de munca serioasa :) Aveti nevoie de:

1 ceapa tocata marunt
1 ardei tocat
600 g piept de pui
250 g ciuperci
1 cutie mazare mica
300 ml smantana
2-3 galbenusuri
optional niste branza uscata (parmezan de exemplu )
sare sau vegeta
piper
2 lingurite de busuioc
2-3 linguri de ulei
1 ou







Incingeti intr-o tigatie 2-3 linguri de ulei si puneti ceapa la calit, cand devine translucida adaugati si ardeiul si amestecati bine. Urmeaza carnea de pui taiata cubulete. Adaugati sare sau vegeta si piper. Cand carnea e patrunsa putin, puneti si ciupercile ( eu am incercat ciuperci congelate de data asta si n-au fost rele deloc). Turnati si vreo 50 ml de apa fierbinte si lasati sa dea in cateva clocote.




Cand scade apa adaugati si smantana si busuiocul si mai lasati sa fiarba vreo 10 minute. Apoi lasati sa se raceasca.


La final trebuie adaugata si mazarea, e important sa mai gustati o data sa fie destul de condimentata mancarea.

Cat timp gatiti voi asta, puteti dezgheta si aluatul foietaj, e important sa-l lasati sa se dezghete la temperatura camerei, deci macar o ora trebuie lasat. Eu il scot din ambalajul mare il lasa in foliile subtiri si il acopar cu un prosop de bucatarie si sa nu se usuce.

Dupa dezghetare iau o foaia si o intind cu sucitorul ( contrat a ceea ce scrie pe instructiunile de folosire ale aluatului :D). Tapeteti cu foaia o tava de tarta deja unsa cu grasime. Intepati foaia cu furculita din loc in loc.

Evident ca am taiat si marginile adica aluatul in exces care atarna. Dupa ce umplutura  s-a racit ( nu trebuie racita complet ci doar cat sa nu mai arda, eu am adaugat 2-3 galbenusuri si putina branza (e buna branza italieneaza sau chiar cascavalul ras -cam 50 g).


Turnati amestecul in tava peste foaie.


Intindeti si cea de-a doua foaie si puneti-o peste prima. Lipiti marginile celor 2 foi cu ajutorul dintilor furculitei. Va iesi un model  :)
Intepati foaia cu furculita din loc in loc ca sa iasa aburul din placinta si sa nu se umple foaia prea tare la copt. Apoi ungeti placinta cu ou batut cu cateva linguri de apa sau lapte.



E nevoie de 30-35 minute la foc mediu pentru ca placinta sa se coaca frumos. Am uitat sa fac poza placintei intregi coapta si netaiata, am doar o felie sa va arat.


Cred ca o putem considera si aperitiv dar si fel principal. Este foarte consistenta si gustoasa.
Sa aveti spor la gatit si idei minunate in bucatarie!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu