Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 23 octombrie 2011

Compot de pere

Nu puteam sa ratez sezonul de pere pentru a face compot.


Vorbesc despre perele de toamna, sunt indeajuns de tari ca sa poate fi fierte mult la bain-marie. Cele de vara mult prea moi si zemoase nu-mi par potrivite pentru compot. Eu am cumparat niste pere dintr-acela cu coaja maronie. Am cumparat ceva mai mult de 4 kg.


Am calculat ca fiecare borcan sa-l umplu pe jumatate cu pere bucati si restul se fie sirop. Am avut la dispozitie 3 borcane de 1 l si unul de 720 gr.

Sirop din :

2.5 l apa
700 g de zahar

Cantitatea de zahar as zice ca e mai degraba variabila in functie de cat de dulce va place, zeama de compot se poate servi si diluata cu apa in cazul in care e prea dulce.

Curatati perele, eu am folosit un peeler de cartofi, a mers mai usor decat cu un cutit, au coaja extrem de tare. Apoi se taie felii sau cuburi, cum preferati si se umplu pe jumate borcanele. Ca de obicei, borcanele trebuie spalate si sterilizate la cuptor.

Apoi se fierbe apa cu zaharul se lasa sa dea in cateva clocote.


Apoi se toarna lichidul fierbinte in borcane, sub fiecare borcan se pune o tava metalica sau lama unui cutit. Borcanele nu se umplu, se lasa un spatiu liber de aproximativ 2 cm pentru ca lichidul se dilata la fierberea la bain-marie.


Borcanele se pun la fiert la bain-marie timp de 50-55 de minute. Apoi borcanele trebuie puse rapid la racit in paturi.



Iata cum arata produsul final, zeama de compot e galbuie.


Se pastreaza in camara pana vi se face pofta in miez de iarna de ceva dulce si de casa. :)






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu