Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 5 iulie 2011

Pizza cu de toate

Unul din felurile preferate de mancare ale lui David este pizza. Oricum baietelul David mananca putin si prost, adica  are doar vreo  2-3 feluri de mancare preferate. Eu, adica mami,  ma straduiesc sa gatesc mai des ceea ce-i place lui.

In timp, m-am obisnuit sa fac eu aluatul de pizza si sa pun pe ea, cam tot ce am prin frigider si camara.




De data asta am facut 2 tipuri de pizza, aluatul este acelasi doar umplutura difera. Aluatul de pizza este destul de usor de facut. Pentru 2 pizza adica 2 tavi , una cu diametrul de 27 de cm iar cealalta de 31 cm am folosit:

500 g faina
1 plic de drojdie uscata
cam 350 ml apa calduta
3-4 linguri ulei de masline
1/2 lingurita de sare


Drojdia se inmoaie in apa calduta conform instructiunilor de pe plic. Puneti-o peste faina, apoi turnati apa calduta si framantati un aluat potrivit iar la final adaugati uleiul de masline. Veti sti ca ati adaugat suficient ulei atunci cand coca se desprinde de pe maini. Aluatul se lasa la dospit vreo ora, acoperit cu un stergar si  ferit de curenti reci de aer.








Acum aveti timp sa pregatiti restul ingredientelor. Iata ce am pregatit eu pentru prima pizza:

200 g costita afumata ( am calit-o in prealabil ca sa scap de excesul de grasime)
50 g sunca presata
150 g de ciuperci
120 gr cascaval
bulion pt uns blatul


Umplutura numarul 2 a fost cu:

1 dovlecel potrivit ca marime
120 gr sunca presata
100 gr ciuperci
200 gr cascaval
100 gr mazare
1 rosie

Dovlecelul trebuie prajit inainte, altfel toata apa din el va intra in aluat. Spalati si curatati dovlecelul taiati-l rondele si sarati-l. Lasati-l  sa stea vreo 10 minute apoi dati fiecare felie prin faina si prajiti-o in ulei.


Scoateti rondele de dovlecel pe o farfurie si puneti-le pe servetele absorbante ca sa indepartati excesul de grasime.


Dupa vreo ora aluatul trebuie sa fie dospit.



Se intinde o foaie aproximativ rotunda si se pune in tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Foaia trebuie sa urce putin si pe marginile formei. Ungeti foaia cu bulion. Puneti pe rand costita, sunca, ciupercile si branza rasa.






Puneti tava in cuptorul incins cam 20-30 de minute. Depinde de cuptor si de cat de incins este. Va veti da seama cand este coapta pizza dupa aspect, oricum  aluatul se strange, se micsoreaza la copt.


Pentru cea de-a doua pizza procedati exact la fel cu aluatul apoi puneti umplutura: sunca, ciuperci, dovlecel, mazare, branza si felii de rosie.



Va ofer o felie din cea de-a doua pizza. Este foarte buna, noi n-am mai comandat de foarte multa vreme pizza. Intotdeauna o pregatesc eu, in felul aceste stiu exact ce am pus in ea si ma las inspirata de ceea ce am in frigider: sunca sau pui, mazare sau porumb, dovlecel sau masline. Nu va fie teama sa fiti creativi, la pizza nu prea aveti cum sa gresiti! Spor la bucatareala!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu