Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 27 mai 2011

Tarta cu capsuni cu branza de vaci

Recunosc ca m-am inspirat de la Martha Stewart dar numai  in ceea ce priveste aspectul tartei. Cat despre ingrediente am improvizat si eu dupa cum am crezut de cuviinta. Imi plac tartele cu foaia tare si crocanta ca un biscuite, arata si foarte bine si poate sustine fara sa se inmoaie o compozitie destul de moale.

Pentru foaie eu am pus:

240 gr faina
100 gr unt rece
1 ou
65 de grame de zahar






Se freaca/mixeaza oul  cu zahar cat se poate de bine. Se adauga peste faina si se amesteca apoi se pun bucatele de unt rece ( cat mai rece) si se framanta pana cand se leaga aluatul. Ca intotdeauna la astfel de tarte  aluatul trebuie sa fie destul de moale dar sa nu se lipeasca de maini. Aluatul se inveleste in folie alimentara si se da la rece cam 45 min- o ora.






Pentru umplutura a fost mai greu in sensul ca nu am gasit crema de branza de care voiam, as fi vrut sa folosesc Philadelphia insa era seara si la Gilau nu s-a auzit de asa ceva. 

Asa ca am folosit:

250 gr branza de vaci Milli
200 gr  crema de branza Hochland
coaja de la o lamaie
200 gr zahar
2 esente de vanilie ( pe astea nu le veti vedea in poza pt ca am uitat sa le pun printre ingrediente)
2 plicuri de gelatina
700 gr de capsuni ( nici pe astia nu i-am fotografiat )





Am mixat branza si crema de branza cu zahar, coaja de lamaie si esenta. Am folosit si un blender de mana ca sa maruntesc branza cat mai bine. Apoi am pus amestecul la frigider.

Am scos aluatul din frigider si am intins o foaie rotunda- am folosit o forma de tarta obisnuita unsa cu unt si tapetata cu faina. Foaia trebuie sa fie indeajuns de mare sa puteti tapeta marginile formei. Dupa ce am pus foaia in tava, am mai lasat-o la frigider 15 minute apoi am intepat-o cu furculita si am dat-o la cuptor cam 30 min. Cuptorul trebuie incins in prealabil. Va veti da seama destul de usor cand este coapta pentru ca devine aurie si se desprinde de margini.



Se lasa tarta la racit. Cand e aproape rece se continua cu preparare umpluturii de branza. Se dizolva un plic de gelatina in 100 ml apa conform instructiunilor si se lasa sa stea 10 minute. Apoi recipientul se incalzeste pana la 60 de grade. Eu verific cu degetul, cand arde bine si e greu de suportat e cam la 60 de grade. Este foarte important sa nu fierbeti gelatina pentru ca isi pierde proprietatile si nu mai incheaga. Dupa incalzire se amesteca cu compozitia de branza. Eu am mai lasat-o vreo 5 minute la frigider ca sa se lege putin apoi am turnat-o in foaia de tarta.


Capsunile pe care le-am folosit erau deja spalate scurse si taiate in 2 cele mari, pe cele mici le-am lasat intregi si le-am pus in mijloc. E bine sa puneti capsunile cat inca compozitia de branza nu e completa intarita, astfel intra cam pe jumatate in branza.


Ultima etapa este dizolvarea celui de-al doilea plic de gelatina. Am folosit o pensula ca sa pun gelatina pe capsuni, desigur gelatina a curs pe branza dintre capsuni ceea ce e foarte bine, tarta a capatat un aspect lucios de prajitura facuta la cofetarie. Sincer, nu mi-a venit sa cred cum arata.

Tarta se da la rece pentru cateva ore sau de preferinta peste noapte ca sa se intareasca umplutura.



A meritat efortul de a astepta atatea ore !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu